Vitajte


Vážení rybári, vítame vás v novom internetovom priestore, ktorého cieľom je sprostredkovať vám zaujímavé informácie a novinky z rybárskeho prostredia, ako aj množstvo doplnkov, ktoré určite ocenia aj poľovníci a turisti.

streda 13. apríla 2016

Pohľad na preteky očami Davida Drančáka, Preteky Pobedim 2.4.2016

Pobedim 2.4. 2016

Jeden by povedal, že po tých 10 rokoch, čo sa motám okolo pretekov, už noc pred pretekmi v pohode prespím. Ale opäť som nevedel zaspať, budil som sa každú chvíľu (nie kvôli prostate) a vstal ešte pol hodiny pred budíkom. Na pretek v Pobedime som sa obzvlašť tešil, jednak organizácia preteku pod taktovkou pánov zo Slávie je bezkonkurenčná a dvojak to bol prvý pretek našej novej duhákovej ligy.
Ráno bolo krásne, slniečko sa ukazovalo, vyzeralo to na pekný deň. 20 minút autom a som na mieste činu. O úrovni organizácie preteku už svedčia usporiadatelia na príjazdovych cestách v obci, ktorí nás cezpoľných usmerňujú. Zvítanie so známymi tvárami po zimnej pauze, vylosovanie a uz sa tlačím k pultu s párkami. Počas sústredeného prežúvania všetci okolo mudrujeme o najlepšej taktike, vypracuvávame najlepšiu stratégiu, ktorá sa, žiaľ, veľmi často preukáže ako nefungujúca. 45. minút do štartu, chytám skupinu A, tak idem viazať svojich 5 udíc. 5 preto, lebo je to viac ako 4. Udice poskladané, šnúry prevlečené, nástrahy naviazané. Začínam na hrádzi. Od krásneho východu slnka ubehol nejaký čas a vietor ho využil na to, aby sa zdvihol. Takže na hrádzi fúka statočne, priamo do tváre, no, uvidíme. Taktika je jasná, začnem rotačkou, keď to okukaju prekvapím ich plandavkou a dorazím gumou. V zálohe je ešte vobler, ale ten je v mojich rukách skôr zlý pán ako dobrý sluha, takže to bude posledná možnosť. Druhý hod Meppskou, stihnem iba zaklopiť naviják a prichádza vytúžený kopanec. Zásek sedí, ryba bojuje, pomaly ju priťahujem a hrdo sa obzerám, či všetci naokolo vidia, že David ťahá. David dotiahol ku podberáku, ryba vyskakuje, letí jedným smerom, uvoľnená rotačka druhým a opäť sa obzerám po okolí, tentoraz kradmo, dúfajúc, že nikto nevidel. Chechot a poznámky okolia dokazujú, že videli všetci. Niet väčšej radosti, ako keď súperovi spadne ryba :-). Keby mi niekto povedal, že to bude za prvé kolo môj jediný kontakt s rybou, asi by som mu neveril. Ale bol. Rotačka, plandavka, nymfa, smáčik. Vyskúšal som všetko. Nefungovalo nič. Samozrejme iba mne, každého naokolo som videl chytiť ryby, Andrej vedľa mňa mal 2 kúsky, z druhej strany chlapík na veľmi škaredú plandavku tiež. Neznášam to balenie si vecí po kole, keď som dal zero. Už je jasné, že dobry výsledok je v teplých krajoch.
Chytá B skupina, my, A sa zhromaždujeme v depe, čaj a iné tečie prúdom, zohrievame sa. Ked už asi desiateho človeka oblažím svojim príbehom o padnutom pstruhovy, rozhodujem sa, že budem empatický a zacnem počúvať aj ja príbehy o padnutých a zdolaných pstruhoch. Každý, s kým som sa bavil, mal zdolanú rybu, moja depresia sa prehlbuje. Vo všeobecnosti ale ryba nejak zázračné nejde, neťahajú sa desiatky kusov na rybára, najväčší frajeri majú 7 ks.
Pred koncom idem na svoj flek, posun je o 10 miest. Na mojom mieste chytajú Smoradovci, tak žobrem informácie, sú to zlatí chlapci, vidia moje zúfalstvo, radia gumu. Zatrúbenie, začínam nymfou toudom, vietor fúka z pravej strany, nie je až tak intenzívny ako na hrádzi. Po pár bodoch prichádza zaber, krátke zdolávanie, konečne prvá ryba v podberáku. Celé kolo som nástrahu nezmenil, podarili sa ešte 3 kúsky, rybky pekné, v kondícii, bojovné, veľkosť okolo 35 cm. Nymfa fungovala dobre, ale nevedel som prísť na štýl ťahania. Mal som záber hneď po dopade, ďalší keď som s nástrahou pomaličky oral dno, iný, keď som prudko poškubavaľ v stĺpci a ešte aj ked rovnomerne ťahal. No a teraz buď múdry.
Po druhom kole prichádza na rad výborná fazuľova polievka. 4 ryby v kole a plný tanier mi dvíhaju náladu. Vietor sa utišuje, už nie je taký besný ako ráno.
Príprava na tretie kolo, zase vyzvedám, Marek v B chytil aj plandavku. Poteším sa, plandavka je moja najobľúbenejšia nástraha. Veľa ľudí má úspechy s bielou, tak dávam bielu lackovku, po pár hodoch prichádza prvý záber, zásek a dúhak si odnáša moju plandavku. Nanofil je fajn, ale sú chvíle, keď naštve. Planda je bez protihrotu, tak snád si ju ryba bez problémov vytrepe. Plandavke dám ešte šancu, mám dva kontakty, jeden úspešný. Po chvíli bez záberu sa vraciam ku nymfe. Prichádza prvá ryba, vzápätí druhá, vačšia. Má 45 cm a hlavne bonusovú 20€ značku na plutve. Poteší, na nehnuteľnosť to síce nie je, ale pol nádrže nafty je tiež fajn. Slavisti to dobre vymysleli. Kolo končím s 5 rybami, čo je slušný výsledok. Prestávka pre Ačko je vyplnená fantastickým pečeným kolenom, ktorým sa vypĺňam aj ja. Bude sa mi ťažko zohýnať ku podberáku v poslednom kole. Ale jeho priebeh ukazuje, že som mohol kľudne zhltnúť celé prasa, ku podberáku sa zohýbať nie je dôvod. Čas rýchlo ubieha a ja som dlho bez záberu. Skúšam všetko možné, ale ryba ma ignoruje. Vedľa chytá Andrej z móla a na smáčika už má piaty kus. Na druhej strane, o dva štandy, má tak isto na smáka Palo Vašíček tretieho. Ja si môžem porátať iba utrhnuté nástrahy, pod brehom pri depe je slušná zásoba konárov, tak ich poctivo zdobím smákmi. Sixo (môj lokálny dealer smákov) bude rád, opäť mu spravím nejaký obrat. Zúfalá doba žiada zúfalé činy, tak dávam ľahkú hlavu, 0,08 vlasec a nymfu. 3 minúty pred koncom prichádza opatrný záber, zásek sedí, veľmi opatrne zdolávam svoju jedinú rybu v poslednom kole. Veľký výdych. Vďaka tej rybe som nakoniec skončil na celkovo 13. mieste. Škoda toho prvého kola, kde som mal záber na rotačku a .....neviem, rozprával som vám ten príbeh?
Celkovo vyhral Peter Horňák, dúfam, že víťazstvo v Pobedime sa zaradí v jeho osobnom rebríčku tesne pred víťazstvo na majstrovstvách sveta.
Po organizačnej stránke sa Slávii podaril najlepší pretek, na akom som bol, počasie vyšlo, ryba brala, atmosféra výborná, sponzori štedrí. Pekná sobota.

Kompletné výsledky na:
Fotogaléria na:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára